Ditte
Efter en weekend med lidt flyvske tanker omkring emnet, har
vi i dag planlagt en ugeplan over denne uge samt en plan over udarbejdelsen af
Claus og Marie.
For at vi ikke arbejder oveni hinanden har vi uddelegeret
arbejdsopgaverne så 2 har forskellige udgangspunkter i Marie og de 2 andre har
forskellige udgangspunkt mht. Claus
Jeg har Claus og stress og er kommet frem til følgende
punkter der kunne være en ide at arbejde mere i dybden med.
1.
Hvad er stress?
a.
Patofysiologien
b.
Tegn og symptomer
2.
Hvor er det mulig for Claus at hente hjælp
a.
Kommunen?
b.
Fagforeningen?
c.
Fagprofessionelle som fx psykolog?
3.
Hvad mener teoretikerne Benner og Wrubel om
stress og mesteringen af dette – hvordan kan man hjælpe Claus til at mestre
hans stress og årsagerne til dette
4.
Man skal have empowert Claus ud for teorien
empowerment – man skal have gjort ham til ”ekspert” i stress og denne
håndtering/behandling så Claus senere hen kan forbygge/forhindre stress
Silje
I dag har jeg desværre ikke været i skole, da jeg stadig døjer med sygdom.
Jeg har så fået lidt information via vores gruppe på facebook, og Ditte. Jeg
vil her bare nævne at jeg synes alle er super flinke til at holde hinanden
opdateret.
Vi har uddelt diverse områder indunder de diverse problemstillinger vi har
valgt at arbejde udefra.
Her skal jeg også arbejde videre med fysiologiske
problemer Claus er udsat for, grundet hans stress. Jeg tænker at især gå under
1)konsekvenserne af at leve med stress ovre en lang periode og lage en god og
grundig beskrivelse af de problemer man ser i Claus’ tilfælde- 2. a)søvnbesvær
og b)åndenød, og herunder konsekvenser og patofysiologi – (evt. udarbejde PES,
og evt løsningforslag)
Line M
Finder problemstillinger mht marie og samfundets opfattelse af hende. Jeg har indtil videre valgt at tage fat i
teoretikeren Howard Becker ifh til Marie, som føler sig anderledes end alle
andre og vil egentlig bare gerne være som de andre og her er det vigtigt at der
ikke sker en sekundær afvigelse hvor Marie accepterer hendes sociale ulighed og
mindre værd i samfundet og at hun ikke kan bruges til noget i samfundet fordi
hun er anderledes. Howard Becker mener at det er samfundet som opstiller regler
og når de overskrides skabes afvigelserne. Jeg tænker også at den lektion som
vi skal have i morgen "Socialisering og habitus relateret til børns sundhed"
kunne være interessant og måske kunne bruges ifh til Marie.
Evt Problemstilling:
"Hvordan undgår vi, at Marie skaber en sekundær afvigelse og
accepterer sin labeling? Og hvordan kan vi lære Marie at mestre sin
anderledeshed?"
Line S
Planlægning og fordeling af arbejdet
for den kommende uge.
Jeg skal arbejde med Maria og Hannes
forhold til hinanden. Dette er jeg begyndt på. Så jeg i morgen kan fortælle
gruppen hvilke emner jeg vil arbejde med.
·
Jeg vælger at tage fat på emnet vejledning,
da jeg synes det er et godt sted at tage fat på Hannes og Marias konflikter.
·
Jeg ser på det grundlæggende forhold mellem Maria og Hanne.
·
Jeg tager fat på Hannes bekymringer
omkring Hanne.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar