onsdag den 17. februar 2016

Mandag den 15. Februar

Ditte
Efter en weekend med lidt flyvske tanker omkring emnet, har vi i dag planlagt en ugeplan over denne uge samt en plan over udarbejdelsen af Claus og Marie.

For at vi ikke arbejder oveni hinanden har vi uddelegeret arbejdsopgaverne så 2 har forskellige udgangspunkter i Marie og de 2 andre har forskellige udgangspunkt mht. Claus

Jeg har Claus og stress og er kommet frem til følgende punkter der kunne være en ide at arbejde mere i dybden med.


1.     Hvad er stress?
a.     Patofysiologien
b.     Tegn og symptomer
2.     Hvor er det mulig for Claus at hente hjælp
a.     Kommunen?
b.     Fagforeningen?
c.      Fagprofessionelle som fx psykolog?
3.     Hvad mener teoretikerne Benner og Wrubel om stress og mesteringen af dette – hvordan kan man hjælpe Claus til at mestre hans stress og årsagerne til dette
4.     Man skal have empowert Claus ud for teorien empowerment – man skal have gjort ham til ”ekspert” i stress og denne håndtering/behandling så Claus senere hen kan forbygge/forhindre stress



Silje
I dag har jeg desværre ikke været i skole, da jeg stadig døjer med sygdom. Jeg har så fået lidt information via vores gruppe på facebook, og Ditte. Jeg vil her bare nævne at jeg synes alle er super flinke til at holde hinanden opdateret.

Vi har uddelt diverse områder indunder de diverse problemstillinger vi har valgt at arbejde udefra.
Her skal jeg også arbejde videre med fysiologiske problemer Claus er udsat for, grundet hans stress. Jeg tænker at især gå under 1)konsekvenserne af at leve med stress ovre en lang periode og lage en god og grundig beskrivelse af de problemer man ser i Claus’ tilfælde- 2. a)søvnbesvær og b)åndenød, og herunder konsekvenser og patofysiologi – (evt. udarbejde PES, og evt løsningforslag)  



Line M
Finder problemstillinger mht marie og samfundets opfattelse af hende.  Jeg har indtil videre valgt at tage fat i teoretikeren Howard Becker ifh til Marie, som føler sig anderledes end alle andre og vil egentlig bare gerne være som de andre og her er det vigtigt at der ikke sker en sekundær afvigelse hvor Marie accepterer hendes sociale ulighed og mindre værd i samfundet og at hun ikke kan bruges til noget i samfundet fordi hun er anderledes. Howard Becker mener at det er samfundet som opstiller regler og når de overskrides skabes afvigelserne. Jeg tænker også at den lektion som vi skal have i morgen "Socialisering og habitus relateret til børns sundhed" kunne være interessant og måske kunne bruges ifh til Marie.

Evt Problemstilling:
"Hvordan undgår vi, at Marie skaber en sekundær afvigelse og accepterer sin labeling? Og hvordan kan vi lære Marie at mestre sin anderledeshed?" 



Line S
Planlægning og fordeling af arbejdet for den kommende uge.
Jeg skal arbejde med Maria og Hannes forhold til hinanden. Dette er jeg begyndt på. Så jeg i morgen kan fortælle gruppen hvilke emner jeg vil arbejde med.
·       Jeg vælger at tage fat på emnet vejledning, da jeg synes det er et godt sted at tage fat på Hannes og Marias konflikter.
·       Jeg ser på det grundlæggende  forhold mellem Maria og Hanne.
·       Jeg tager fat på Hannes bekymringer omkring Hanne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar