torsdag den 18. februar 2016

Torsdag den 18. Februar

Ditte
Vi har i dag haft et lille gruppemøde angående hvordan det gik hos hinanden og om der var noget man ville spørger om.
Jeg har her til aften siddet på nettet og fundet en masse steder, hvor det ville være mulig for Claus at få hjælp til behandlingen af sin stress. Jeg vil i løbet af weekenden uddybe disse og lave videre mht teoretikerne Benner og Wrubel

Silje
I dag har jeg læst lidt fra bogen: ’’stress og arbejde’’- og prøvet at sætte mine egne ord på definitioner, symptomer, betydning osv.
Jeg har fået skrevet, hvad stress er, i et psykologisk og biologisk perspektiv, symptomer- herunder fysiske, psykiske og adfærdsmæssige.
Jeg kan i skrivende stund, se at jeg vil starte ud med ’’facts’’ om stress, sådan som fx, hvor mange der får stillet diagnosen hvert år osv. – tror det ville passet godt ind i indledningen.

Udover dette har jeg lagt en lille personlig plan, og i morgen aften, skal jeg være færdig med at skrive generelt om konsekvenser og de facts der skal med. – Jeg har et lille oversigt problem, der hvor jeg ikke helt ved hvor jeg vil plassere Claus ind i disse generelle ting, tænker jeg forhører mig med gruppen i morgen, men tænker måske at lave en resume, til sidst, hvor jeg så viser til at det er en mening med det jeg skriver, og hvad der gør at jeg kan sige at Claus har stress.
I næste uge vil jeg komme dybere ind på hvad, hvorfor og hvordan det hele fungerer med søvnbesvær og åndenød- og hvorfor det påvirker Claus negativt. Herunder drage røde tråder med andre fysiologiske og psykologiske symptomer, samt noget ernæring. 
Jeg vil lige vente med at lægge op noget, da jeg gerne selv vil have overblikket og se sammenhængen- lægger ud i morgen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar