onsdag den 17. februar 2016

Onsdag den 10. Februar

Line M:
Vi har arbejdet selv i dag. Jeg har siddet og skrevet mit første blogindlæg, som handler om Marie. Jeg har været ved at undersøge hvad kommunen tilbyder familier med handicappede børn og hvilke organisationer der er for familier med børn, som er født med downs syndrom.

Kommunen(Hjørring)
økonomisk støtte:
familievejledning:
aflastning:

Ditte:
I dag har været hjemmearbejde, hvor vi har skulle skrive om familiemedlemmerne
Jeg har brugt dagen i dag på at skrive om faren Claus og sønnen Mads. Derudover har jeg surfet lidt på nettet for at få et lille indblik i nogle sider eller links der kunne være behjælpelige for både familien og os senere i casearbejdet.

Ved Mads tog jeg udgangspunkt i antagelsen af Astma. Her fandt jeg nogen sider der kunne være gode at læse og kigge på, der er blandt andet lunge.dk hvilket er en god side der giver indblik i hvad astma er og hvordan man kan have en acceptabel hverdag med dette og derud over er der et link til astmaskolen i Aalborg som bruges til at lære forældre hvordan de takler børn med astma.


Line M
Jeg har i Claus taget udgangspunkt i lidt flere ting som fx det at han ryger, her kan man få hjælp på kommunen til et rygestop. Jeg har også kigget på ting som hans mulige depression hvor jeg har kigget hvilke steder der ville være hjælp at hente samt informationer. Da Claus er kok antager jeg at han er medlem af fagforeningen 3f hvor han sagtens ville kunne få hjælp til det dårlige arbejdsmiljø der er på hans arbejdesplads. Der er også andre sidder der tager udgangspunkt i depression og stress


Både Claus og Mads ville have gavn og nytte af en diætist da Claus fx er overvægtig og Mads er lille og spinkel, hvilket gør han ikke har meget at stå imod med ved sygdom som influenza



Silje
I går, tirsdag og i dag onsdag- har jeg arbejdet hjemme med casen. Jeg har skrevet lidt generelt om de problemstillinger Hanne oplever i sin hverdag, samt gået noget mere i dybden med et par af dem, herunder hendes smerter og hendes og Claus sit sex- og samliv, hvor jeg så har surfet lidt på nettet, som kan bruges til vejledning eller målsætninger senere i forløbet- ved at specificere.

Som i nok ser, har jeg valgt at lægge vægt på deres sexliv- da jeg egentlig føler teksten giver udtryk i casen, at der mere eller mindre er planlagt et forløb for Hanne i hensyn til hendes smerter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar